НИЙСЛЭЛИЙН БОЛОВСРОЛЫН САЛБАРЫН 2022 ОНЫ I УЛИРЛЫН

ӨРГӨДӨЛ, ГОМДОЛ ШИЙДВЭРЛЭЛТИЙН ТАЙЛАН

  1. НИЙСЛЭЛИЙН БОЛОВСРОЛЫН ГАЗАРТ ИРСЭН ӨРГӨДӨЛ ГОМДОЛ

Нийслэлийн Боловсролын газарт 2022 оны I улиралд нийт 120 өргөдөл, гомдол ирснийг “Иргэдээс төрийн байгууллага албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл гомдлыг шийдвэрлэх тухай хууль” болон “Нийслэлийн нутгийн захиргааны байгууллага, албан тушаалтанд хандаж иргэдээс гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх журам”-ыг баримтлан бүрэн эрхийн хүрээнд судлан шийдвэрлэсэн байна.

Иргэдээс нийт 120 өргөдөл, гомдол, санал, хүсэлт, талархал ирүүлсний 119 /99.2%/-ийг удирдах албан тушаалтан, мэргэжилтэн, сургууль, цэцэрлэгүүдийн удирдлагатай хамтран холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу зохих арга хэмжээ авч шийдвэрлэж, 1 /0.8%/ өргөдөл гомдлыг одоогийн байдлаар судалж байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн нийт 120 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлтийг эх сурвалжаар ангилбал, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарт 61 /50.9%/, Засгийн газрын 11-11 төвөөр 43 /35.8%/, Нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагад бүртгэгдсэн 12 /10%/, E-Service –ээр 3 /2.5%/,  гар утасны аппликейшнээр ирсэн 1 /0.8%/ тус тус бүртгэгдсэн.

Бүртгэгдсэн өргөдөл гомдлыг төрлөөр ангилбал,  санал 16 /13.3%/, хүсэлт 47 /39.2%/, гомдол 56 /46.7%/, талархал 1 /0.8%/ хувийг тус тус эзэлж байна.

Шийдвэрлэгдсэн нийт 119 өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 2 хоног 07 цаг 24 минут буюу Нийслэлийн зорилтод төвшинд хүрсэн үзүүлэлттэй байна. Ирсэн өргөдөл гомдлын 102 буюу 85.7 хувийг 5 хоногт, 13 буюу 10.9 хувийг 10 хоногт багтаан түргэн шуурхай хянан шийдвэрлэж, 77 / 64%/ өргөдөл гомдлыг иргэний талд эцэслэн шийдвэрлэж ажилласан.

Байгууллагад ирсэн өргөдөл, гомдол, түүний шийдвэрлэлтийг долоо хоног бүрийн Даваа гарагт байгууллагын Удирдах ажилтны шуурхай хуралдаанаар хэлэлцүүлж, өргөдөл гарах болсон шалтгаан нөхцлийг тухай бүр нь судалж, хяналт тавьж ажиллаж байна.

Мөн Иргэдээс төрийн байгууллага, албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх тухай хуулийн 13 дугаар зүйлийн 13.2-т заасны дагуу харьяаллын дагуу шилжүүлсэн өргөдөл гомдлыг албан бичгээр хүлээн авч Архив албан хэрэг хөтлөлтийн системд бүртгэн хуулийн хугацаанд шийдвэрлэн ажиллаж байна.

Өргөдөл, гомдлын хандалтыг жагсаалтаар авч үзвэл:

Нийт өргөдөл гомдлын 77 буюу 64.1 хувийг Боловсролын салбарын үйл ажиллагаа, ерөнхий боловсролын үйлчилгээний талаарх өргөдөл гомдол эзэлж байна.

  1. Боловсролын салбарын үйл ажиллагааны тухай 58 /48.33%/
  2. Ерөнхий боловсролын үйлчилгээний тухай 19 /15.83%/
  3. Сургуулийн өмнөх боловсролын үйлчилгээний тухай 21 /17.5%/
  4. Боловсролын байгууллагын барилга, байгууламж, газрын тухай 3 /2.5%/
  5. Боловсролын салбарын төрийн албан хаагчийн ёс зүйн тухай 5 /4.17 %/
  6. Боловсролын салбарын хүний нөөцийн тухай 4 /3.33%/
  7. Нийслэлийн Засаг даргын хэрэгжүүлэгч агентлагуудын үйл ажиллагааны тухай 1 /0.83%/
  8. Боловсролын байгууллагын тоног төхөөрөмж, техник хэрэгслийн тухай 3 /2.5%/
  9. Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын Захирагчийн бодлого, үйл ажиллагааны тухай 1 /0.83%/
  10. Замын хөдөлгөөний ачаалал, түгжрэл, зохицуулалтын тухай 1 /0.83%/
  11. Хог хаягдал шатаах, орчны эвгүй үнэр, бохирдлын талаар 1 /0.83%/
  12. Эрүүл ахуй, халдвар хамгааллын хяналтын тухай 1 /0.83%/
  13. Эрүүл мэндийн салбарын үйл ажиллагааны тухай 1 /0.83%/
  14. Цалин хөлсний тухай 1 /0.83%/ тус тус эзэлж байна.

Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлтийн нэгдсэн тайлан /нэгж, хэлтсээр/ авч үзвэл: Захиргааны хэлтэст 38 /31.7%/, Боловсролын бодлого багшийн хөгжлийн хэлтэст 12 /10%/, Санхүү, хөрөнгө, оруулалтын төлөвлөлтийн хэлтэст 7 /5.8%/, Боловсролын чанар, гүйцэтгэлийн үнэлгээний хэлтэст 61 /50.8%/, Хүүхдийн эрх, хөгжил, хамгааллын хэлтэст 2 /1.7%/ өргөдөл гомдол хуваарилагдсан байна.

Өргөдөл гомдлын хандалт, шийдвэрлэлтийн индексийн үзүүлэлтээр авч үзвэл:

PAI

Хандалтын индекс

PDI

Шийдвэрлэлтийн индекс

PTI

Шийдвэрлэлтийн хугацааны индекс

PQI

Шийдвэрлэлтийн чанарын индекс

PCI

Өргөдөл гомдлын индекс

0.063 0.992 0.891 0.999 0.877

Өргөдөл, гомдол шийдвэрлэлтийн байдлыг өмнөх онтой харьцуулбал:

Тус газарт 2021 оны I улиралд иргэдээс 37 өргөдөл, 2022 оны I улиралд 120 өргөдөл гомдол ирж өмнөх онтой харьцуулахад өргөдөл гомдлын тоо 83-аар өссөн байна. Тайлант хугацаанд цэцэрлэгийн нэмэлт элсэлт бүртгэл зохион байгуулагдсан, төрийн болон төрийн бус өмчийн  ерөнхий боловсролын 59 сургуулийн хичээл эхлэх цагийн хуваарийг өөрчилсөн шийдвэрүүд нь өргөдлийн тоо өсөх шалтгаан нөхцөл болсон байна. Харин шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 2021 оны I улиралд 3 хоног 3 цаг 04 минут байсан бол 2022 оны I улиралд 2 хоног 07 цаг 24 минут болж, шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 1 хоногоор буурсан үзүүлэлттэй байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт иргэдээс гаргасан гомдол, саналыг холбогдох албан тушаалтанд уламжилж, зохих хууль, журмын хүрээнд шуурхай шийдвэрлэх үйл ажиллагааг зохион байгуулж, үр дүнг тооцох, нээлттэй, ил тод байдлыг ханган ажиллаж байна. Тайлангийн хугацаанд нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн нийт 120 өргөдөл гомдлоос 1 өргөдлийг хугацаанд нь судалж, 119 өргөдлийг шийдвэрлэж, 99.2 хувийн шийдвэрлэлттэй ажиллаж байна.

Иргэдээс нийт 261 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт, талархал ирүүлсний 260-ийг удирдах албан тушаалтан, мэргэжилтэн, сургууль, цэцэрлэгүүдийн удирдлагатай хамтран холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу зохих арга хэмжээ авч шийдвэрлэж, 1 өргөдөл гомдлыг одоогийн байдлаар судалж байна.

НИЙСЛЭЛИЙН БОЛОВСРОЛЫН ГАЗРЫН 2021 ОНЫ 3 ДУГААР УЛИРЛЫН

ӨРГӨДӨЛ, ГОМДОЛ ШИЙДВЭРЛЭЛТИЙН ТАЙЛАН

2021 оны 09-р сарын 29-ний өдөр

1. Нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн өргөдөл, гомдол: 

Нийслэлийн Боловсролын газарт 2021 оны 3 дугаар улиралд нийт 117 өргөдөл, гомдол, дүүргүүдийн Боловсролын хэлтэст нийт 61 өргөдөл гомдлыг ирснийг Иргэдээс төрийн байгууллага албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл гомдлыг шийдвэрлэх тухай хуулийн дагуу бүрэн эрхийн хүрээнд судлан шийдвэрлэсэн байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт иргэдээс нийт 117 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт, талархал ирүүлсний 111-ийг удирдах албан тушаалтан, холбогдох мэргэжилтэн, сургууль, цэцэрлэгүүдийн удирдлагатай хамтран хууль тогтоомжийн дагуу хариуг өгч шийдвэрлэж, 6 өргөдөл гомдлыг одоогийн байдлаар судалж байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн нийт 117 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлтийг эх сурвалжаар ангилбал, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарт 31 /26.5%/, Засгийн газрын 11-11 төвөөр 39 /33.3%/, Нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагад бүртгэгдсэн 37 /31.6%/, Нийслэлийн үйлчилгээний нэгдсэн төвд 5 /4.3%/, E-Service –ээр 5 /4.3%/ тус тус бүртгэгдсэн.

Бүртгэгдсэн өргөдөл гомдлыг төрлөөр ангилбал,  санал 11 /9.4%/, хүсэлт 55 /47%/, гомдол 51 /43.6%/ хувийг тус тус эзэлж байна. Шийдвэрлэгдсэн нийт 111 өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 3 хоног 14 цаг 00 минут буюу Нийслэлийн зорилтот төвшинд хүрсэн үзүүлэлттэй байна.

Тайлант хугацаанд /erp.ulaanbaatar.mn/цахим хуудсаар ирсэн гомдлоос гадна нийслэлийн Боловсролын газрын 70113039 утсанд иргэдээс 267 гомдол, санал, хүсэлт гаргасныг тухай бүрд шийдвэрлэж ажиллав.

2. Дүүргийн боловсролын хэлтэст ирсэн өргөдөл гомдол 

Тайлангийн хугацаанд дүүргийн Боловсролын хэлтсүүдэд нийт 61 гомдол, мэдээлэл ирснээс 18 /29.5%/ хүсэлт 40 /65.6%/ гомдол 3 /4.9%/ саналыг хүлээн авч өнөөдрийн байдлаар 59 өргөдөл, гомдлыг холбогдох хууль, журмын хүрээнд судлан шийдвэрлээд байна. 2 гомдлыг хуулийн хугацаанд судлан шийдвэрлэхээр ажиллаж байна.

Дүүргүүдийн Боловсролын хэлтэст ирсэн нийт 61 өргөдөл, гомдлыг эх сурвалжаар ангилбал, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарт 17 /27.9%/, Засгийн газрын 11-11 төвөөр 18 /29.5%/, Нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагад бүртгэгдсэн 20 /32.8%/, Нийслэлийн үйлчилгээний нэгдсэн төвд 6 /9.8%/ тус тус бүртгэгдсэн.

Боловсролын салбарт нийт 178 өргөдөл гомдол ирсэнээс 170 өргөдөл гомдлыг хугацаанд нь шийдвэрлэж 96.5 хувийн шийдвэрлэлттэй ажиллаж байна.

НИЙСЛЭЛИЙН БОЛОВСРОЛЫН ГАЗРЫН 2021 ОНЫ ЭХНИЙ ХАГАС ЖИЛИЙН

ӨРГӨДӨЛ, ГОМДОЛ ШИЙДВЭРЛЭЛТИЙН ТАЙЛАН

2021 оны 06-р сарын 29-ний өдөр

Тайлангийн хугацаанд нийслэлийн Боловсролын газарт нийт 92 өргөдөл гомдол ирснээс дүүргүүдийн Боловсролын хэлтэст 20 өргөдөл гомдлыг шилжүүлэн шийдвэрлэлтэд хяналт тавьж ажилласан ба ажлын 5 хоногт багтаан хугацаанд нь шийдвэрлэсэн байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт 2021 оны хагас жилийн байдлаар иргэдээс нийт 72 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт, талархал ирүүлсний 68-ийг удирдах албан тушаалтан, холбогдох мэргэжилтэн, сургууль, цэцэрлэгүүдийн удирдлагатай хамтран хууль тогтоомжийн дагуу хариуг өгч шийдвэрлэж,  4 өргөдөл гомдлыг одоогийн байдлаар судалж байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн нийт 72 өргөдөл гомдол санал хүсэлтийг эх сурвалжаар ангилбал, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарт 13 /18%/, Засгийн газрын 11-11 төвөөр 23 /32%/, Нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагад бүртгэгдсэн 27 /37.5%/, Нийслэлийн үйлчилгээний нэгдсэн төвд 1 /1.4%/, гар утасны аппликейшнээр ирсэн 7 /9.7%/, E-Service –ээр 1 /1.4%/ тус тус бүртгэгдсэн.

Бүртгэгдсэн өргөдөл гомдлыг төрлөөр ангилбал,  санал 15 /19.7%/, хүсэлт 29 /40.9%/, гомдол 28 /39.4%/ хувийг эзэлж байна. Шийдвэрлэгдсэн нийт 68 өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 5 хоног 17 цаг 56 минут буюу Нийслэлийн зорилтот төвшинд хүрсэн үзүүлэлттэй байна.

Тайлант хугацаанд /erp.ulaanbaatar.mn/ цахим хуудсаар ирсэн гомдлоос гадна нийслэлийн Боловсролын газрын 70113039 утсанд иргэдээс 116 гомдол гаргасныг тухай бүрд шийдвэрлэж ажилласан.

Дүүргийн боловсролын хэлтэст ирсэн өргөдөл гомдол:

Тайлангийн хугацаанд дүүргийн Боловсролын хэлтсүүдэд 36 өргөдөл гомдол ирсэн бөгөөд НБГ-аас шилжүүлсэн 20, нийт 56 өргөдөл ирснээс 22 хүсэлт, 26 гомдол, 8 саналыг хүлээн авч хуулийн хүрээнд судлан шийдвэрлэсэн байна. Иргэдээс утсаар хүлээн авсан 23, бичгээр авсан 12, алба хаагчдаас 12, дээд газраас шилжүүлсэн 9, нийт 56 өргөдлийг хүлээн авч 5 хоногт багтаан шийдвэрлэсэн бөгөөд нийт өргөдөл гомдлыг төрлөөр нь ангилж үзэхэд, боловсролын байгууллагын барилга, байгууламж, газрын асуудлаар-5, сургуулийн өмнөх боловсролын үйл ажиллагааны талаар-8, ерөнхий боловсролын үйлчилгээний талаар-15, боловсролын салбарын хүний нөөцийн талаар-12, КОВИД-19 цар тахлын нөхцөл байдалтай холбогдуулан УОК, НОК-оос гаргасан шийдвэр үйл ажиллагаатай холбогдуулан-16 өргөдөл ирүүлсэн байна.

Боловсролын салбарт нийт 128 өргөдөл гомдол ирснээс 124 өргөдөл гомдлыг хугацаанд нь шийдвэрлэж  96.8 хувийн шийдвэрлэлттэй ажиллаж байна.

НИЙСЛЭЛИЙН БОЛОВСРОЛЫН ГАЗРЫН 2021 ОНЫ 1 ДҮГЭЭР УЛИРЛЫН

ӨРГӨДӨЛ, ГОМДОЛ ШИЙДВЭРЛЭЛТИЙН ТАЙЛАН

 

2021 оны 03 дугаар сарын 25-ны өдөр

  1. Нийслэлийн Боловсролын газарт ирсэн өргөдөл гомдол

Нийслэлийн Боловсролын газарт 2021 оны 1 дүгээр улиралд нийт 37 өргөдөл, гомдол ирснийг Иргэдээс төрийн байгууллага албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл гомдлыг шийдвэрлэх тухай хуулийн дагуу бүрэн эрхийн хүрээнд судлан шийдвэрлэсэн байна.

Бүртгэгдсэн 37 өргөдөл гомдлыг төрлөөр ангилбал, санал-9 (24.32%), хүсэлт-16 (43.24%), гомдол-12 (32.43%) хувийг тус тус эзэлж байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт иргэдээс нийт 37 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт ирүүлсний 32-ийг удирдах албан тушаалтан, холбогдох мэргэжилтэн, сургууль, цэцэрлэгийн удирдлагатай хамтран хууль тогтоомжийн дагуу хариуг өгч шийдвэрлэж, 5 өргөдөл гомдлыг одоогийн байдлаар судалж байна.

Шийдвэрлэсэн нийт 32 өргөдөл, гомдол, санал хүсэлтийг эх сурвалжаар ангилбал, Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарт 6, Засгийн газрын 11-11 төвөөр 11, Нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагад бүртгэгдсэн 11, гар утасны аппликейшнээр 4 тус тус бүртгэгдсэн байна.

Шийдвэрлэсэн нийт 32 өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн дундаж хугацаа 3 хоног 3 цаг 04 минут буюу Нийслэлийн зорилтод төвшинд хүрсэн үзүүлэлттэй байна.

Тайлант хугацаанд /erp.ulaanbaatar.mn/цахим хуудсаар ирсэн гомдлоос гадна нийслэлийн Боловсролын газрын 70113039 утсанд иргэдээс гаргасан гомдол, санал, хүсэлтийг тухай бүрд шийдвэрлэж ажиллав.

  1. Дүүргийн Боловсролын хэлтэст ирсэн өргөдөл гомдол:

Тайлант хугацаанд дүүргүүдийн Боловсролын хэлтэст нийт 72 гомдол хүсэлт ирснийг өргөдөл гомдлын нэгдсэн системээр болон бичгээр хүлээн авч ажлын 3-10 хоногт багтаан шийдвэрлэсэн байна.

Нийслэлийн Боловсролын газарт 2020 онд нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газрын 1800-1200 тусгай дугаарын утсаар-51, Засгийн газрын 11-11 төвөөр-47,  Нийслэлийн үйлчилгээний нэгдсэн төвөөр-15, нийслэлийн Нутгийн захиргааны байгууллагаар-131, гар утасны аппликейшнээр-2, E-Service-10, фэйсбүүкээр хандсан-2, нийт 258 санал, хүсэлт, гомдол, талархал, иргэдээс ирүүлснээс 258 өргөдлийг холбогдох мэргэжилтэн албан тушаалтан, сургууль, цэцэрлэгийн удирдлагатай хамтран хууль тогтоомжийн дагуу хариуг өгч шийдвэрлэсэн байна. Өргөдөл, гомдлыг төрлөөр нь ангилбал, талархал-7 (2,71%), санал-17 (6,59%), хүсэлт-176 (68,22%), гомдол-58 (22,48%) эзэлсэн байна.

Хэлтэс Нийт хандалт Үүнээс
Хүсэлт Гомдол Талархал Санал
1 Захиргааны хэлтэс 130 94 26 7 3
2 Бодлогын хэрэгжилтийн хэлтэс 50 30 11 0 9
3 Санхүү, хөрөнгө оруулалтын төлөвлөлтийн хэлтэс 29 19 9 0 1
4 Хяналт шинжилгээ, үнэлгээний хэлтэс 49 34 11 0 4
258 176 58 7 17

Нийт ирсэн 258 өргөдлийг 8 хоног 5 цаг 17 минутад шийдвэрлэсэн.